niedziela, 7 czerwca 2015

Słodki weekend


Do tej pory w każdą sobotę, sporadycznie niedzielę, pojawiał się post dotyczący śniadań. Po całym tygodniu szybkich posiłków uwielbiamy moment, w którym możemy usiąść i spokojnie zjeść coś na co od poniedziałku do piątku nie było czasu. Lubimy słodkie śniadania- muffinki, tosty, naleśniki... Ale w sumie prawie całe nasze weekendy  są słodkie. W te wolne dni pozwalamy sobie na Święto Brzuszka i nie myślimy o kaloriach, cholesterolach, cukrach i wielkich tyłkach.
Słodkości pozytywnie nas ładują na cały tydzień, a w niedzielny wieczór mamy już taki przesyt, że brak smaku czekolady czy gofra przez najbliższe pięć dni nie jawi nam się jako katastrofa. Z zasady w ciągu tygodnia nie jadamy słodyczy. Teraz sprawa jest o tyle łatwiejsza, że zaczyna się sezon owocowy a to oznacza mniej kaloryczne niż w zimie słodkie weekendy. oraz słodkie i zdrowe dni pracujące. Czekoladowe ciężkie ciasto ma dla mnie znacznie mniej uroku w czerwcu niż w zimie, kiedy mleczne kostki z cynamonem czy ostrą papryką są w stanie na długo poprawić mi humor. Teraz owocowe smoothie czy lekkie ciasteczka są dla mnie przyjemniejszą alternatywą. 
Ten weekend upłynął nam truskawkowo -rabarbarowo. Kupiliśmy na targu duuuuuużo truskawek i baaaaaardzo duuuuużo rabarbaru. Zrobię z rabarbaru kolejne nalewki KLIK, a także truskawkowo - rabarbarową konfiturę, która właśnie pyka sobie na ogniu w kuchni. A wczoraj dosłownie obżeraliśmy się truskawkami na surowo. Nawet mój syn skosztował po raz pierwszy i zjadł AŻ dwie, co przy ostatnich buntach na wszelkie nowości jest superanckim wynikiem. Kiedy już truskawki nie wchodziły nam w swojej naturalnej postaci, zrobiłam smoothie, które znowu mój syn skosztował bez wielkich protestów. Przepis banalny i błyskawiczny znajdziecie na fejsie. A do tego przez cały dzień towarzyszyły nam owsiane ciasteczka. Weekend był zatem słodki i bardzo fit:)








Przepis na ciasteczka owsiane z bananem znalazłam na  tym blogu KLIK Ja pominęłam orzechy. Ciacha są słodkie i pyszne.



OWSIANE CIASTECZKA Z BANANEM

  • 1 szklanka mąki u mnie orkiszowej
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 2 jajka
  • 2 rozgniecione banany
  • 1/2 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 kostki roztopionego masła
  • kilka łyżek mleka do zwarcia konsystencji

Składniki mieszamy i łyżką nakładamy masę na blachę formując małe okrągłe ciasteczka. Moje okrągłe nie wyszły, co nie zmienia faktu że były pyszne. Pieczemy ok. 12 min. w 160 stopniach. Ja piekłam nieco dłużej aż się zarumieniły (to mój ciasteczkowy wyznacznik zdatności do spożycia a nie orientacyjny czas pieczenia). Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na mojej stronie. Cieszę się, że jesteś:) Jeśli chcesz coś dodać od siebie - napisz. Będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam