piątek, 22 stycznia 2016

Kreatywna Mama: Glut sensoryczny z nasion chia



Niedawno pisałam o tym jak modne jest ostatnio komponowanie menu na bazie obco brzmiących nazw produktów, które fachowcy od zdrowia nazwali superfood KLIK KLIK.  Choć sama staram się nie ulegać takim modom i wybieram lokalne produkty, nie raz włożyłam do koszyka coś, co było modne i właściwie to czemu by nie wypróbować...  Efekt? Szybko o tym zapominałam i po kilku zastosowaniach produkt leżał sobie na dnie szuflady. A kiedy już go odkrywałam po długim czasie, to albo nadawał się do wyrzucenia, albo na szybko go zużywałam z postanowieniem, że już nie dam się naciągnąć. Tak było z glonami, jagodami goji, komosą. Ostatnio przypomniałam sobie, że mam nasiona chia.
My codziennie używamy siemienia, dlatego odłożone chia czekały i czekały. Kilka razy sypnęłam małemu do owsianki, ale zauważył, że to nie jego nasionka i o jedzeniu nie było mowy. Tak więc aktualnie żywią się naszym superfood ptaki za oknem - wierzę, że te supernasiona dadzą im sporo energii i staną się silne jak orły, a poza tym zrobiłam mojemu dziecku zabawkę sensoryczną - coś jak ciastolina tylko z ziarenkami. Wygląda jak wielki glut, jest obrzydliwe i moje dziecko to kocha. 

Przepis na Gluta z nasion chia ( lub z siemienia lnianego)
1/2 szklanki nasion chia ( lub siemienia)
2 szklanki wody
1/2 szklanki mąki
barwnik opcjonalnie ( u nas zielona farbka plakatowa)

Zalewamy nasiona wodą. Czekamu ok 30 minut aż nasionka zrobią się żelowate. Dosypujemy mąkę i barwnik. 

Mamy gluta:) Miłej zabawy!
Ps. Glut jest supersensoryczną zabawką, ktora bardzo stymuluje dziecko. polecam serdecznie. A jeśli macie ochotę na domową ciastolinę play doh to przepis znajdziecie TUTAJ. A jeśli marzy Wam się totalnie usyfione mieszkanie i totalnie szczęśliwe dziecko to przepis na piasek sensoryczny Moon Sand znajdziecie TUTAJ 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj na mojej stronie. Cieszę się, że jesteś:) Jeśli chcesz coś dodać od siebie - napisz. Będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam